Fravær, ferie og fritagelse fra undervisning

Fravær
Hvis et barn er syg, skal forældrene give besked til klasseteamet via AULA. For at melde fravær til SFO skal man trykke på fravær i komme/gå modulet.
Kontaktlæren orienterer forældrene om den enkelte elevs fravær i forbindelse med skole/hjem samtalerne. Forældrene vil blive kontaktet af lærer eller ledelse, hvis der er tale om bekymrende fravær.

Fritagelse fra undervisning
Ved ønske om fri i 1-2 skoledage kan kontaktlæreren give fri, hvis der i øvrigt ikke er bekymrende fravær.
Ved længere fritagelse træffes beslutningen af skoleledelsen i samråd med kontaktlærerne. Ved fritagelse påtager forældrene sig ansvaret for at følge op på den undervisningen barnet kommer til at mangle.

Ferie
Skolen opfordrer til, at man afholder ferie i skolens ferieperioder. Har man et ønske om fri til ferie, opfordrer vi til at give besked til skolens ledelse i så god tid som muligt.